Cum vom proceda cu banii şi cum vom mânca ?
Este o întrebare pe care o putem auzi adeseori pusă de multe persoane, o întrebare care se
adresează tuturor. Unii se gândesc că vor supravietui fără să aibă contact cu acest sistem
economic, iar altii vor să încerce să vadă, prevăzând anii grei care vor urma, dacă nu cumvapot urma pilda dreptului Iosif în Egipt când a fost înstiintat că vor urma 7 ani de foamete şi a strâns alimente pentru a avea la nevoie. La început putem constata că avem o strategie ''bună"! Dar, chiar înainte de a începe războiul cu ''turcii", ne îngrijim să avem un loc unde să ne ascundem şi să avem ce mânca. Adică îi ajutăm de la început pe propriii nostri dusmani, cum nu-i ajută nimeni altcineva, spunând: ''Incercati să faceti ce vreti! Noi am luat deja hotărârea că ne veti învinge !" De la început se vede ce moral scăzut avem, lucru pe care nu lîntâlneste nimeni, nici măcar la jocurile sportive. Asa cum la baschet sportivii unei echipe, chiar şi atunci când pierd cu diferentă de 10 puncte şi mai au 30 de secunde până la sfârsitul m eciului, nici atunci nu depun armele.
Ca duhovnic nu pot să-mi spun aici propria mea părere, dar sunt dator să vă spun ceea ce ne-a poruncit Domnul Iisus să facem. Domnul Iisus ne-a dat ca primă poruncă: ''Căutati mai întâi împărătia lui Dumnezeu" (Matei 6, 33). Atunci când noi arătăm ascultare şi cerem mai întâi de toate să împărătească Hristos în sufletul, în mintea si, prin urmare, şi în familiile noastre si, prin extindere, în orasul nostru şi în tara noastră, atunci bunul Dumnezeu ne-a făgăduit (si nu există nici o posibilitate să se întâmple altfel) că toate cele de care avem nevoie ni le va da El.
De aceea a spus că: ''Toate acestea se vor adăuga vouă" (Matei 6, 33). De altfel, e logic,
întrucât dorim ''să fim împărătiti" de El si, prin urmare, să fim robii Lui. Hristosul nostru îsi ia asupra-Si să aducă tot ce are nevoie cel care lucrează numai pentru El, mai înainte chiar caacesta să aibă nevoie: ''Stie dar Tatăl vostru cel ceresc că aveti nevoie de ele" (Matei 6, 32), şi pentru aceasta a spus: ''De aceea zic vouă: Nu vă îngrijiti pentru sufletul vostru ce veti mânca" (Matei 6, 25). Ca să ne dea să întelegem că-L interesează ce vom mânca, a spus: ''Priviti la păsările cerului, că nu seamănă nici nu seceră, nici nu adună în jitnite, şi Tatăl vostru cel ceresc le hrăneste. Oare nu sunteti voi cu mult mai presus de ele ?... Deci, nu duceti grijă, spunând: Ce vom mânca ori ce vom bea, ori cu ce ne vom îmbrăca. (...) Stie doar Tatăl vostru Cel ceresc că aveti nevoie de ele" (Matei 6, 26-32). Trebuie, asadar, să facem ascultare Domnului Hristos şi să vrem din toată inima noastră să împărătească El în noi, în familia noastră, în orasul nostru, în patria noastră şi să respingem şi să ne împotrivim la orice altfel de împărătie care ni se impune prin patimi înăuntrul nostru şi în chip felurit în familia noastră, în orasul nostru, în tara noastră. Imi închipui că ati înteles ce vreau să spun, pentru că, dacă ne vom smeri şi vom căuta împărătia lui Dumnezeu, pentru toate aceste lucruri nu trebuie să ducem grijă. Aceasta este treaba lui Dumnezeu şi nu v a exista niciodată nici o problemă.
Profetul David adevereste, dându-ne spre pildă experienta lui: ''Tânăr am fost şi am îmbătrânit şi n-am văzut pe cel drept părăsit, nici semintia lui cerând pâine" (Psalm 36, 25). ' Dacă nu căutăm, fratilor, împărătia lui Dumnezeu, şi cu nepăsare vom lăsa să se instaureze împărătia aceluia al cărui număr al numelui este 666, atunci, în măsura în care suntem nepăsători, vom fi nevoiti să suportăm şi consecintele nepăsării; astfel, de vreme ce fiecare îsi va asuma partea de răspundere care i se cuvine, va ridica pe umerii săi povara cu neputintă de ridicat a grijii pentru sine, pentru a constata apoi foarte limpede ceea ce până acum nu stia: ''Fără de Mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5).
Crestinii si, în special, grecii, sunt oameni cu mare râvnă; din acest motiv nu putem nici
măcar concepe că ar fi cu putintă a-si face gânduri pentru ce vor mânca în vremurile
Antihristului, din moment ce, mai ales în perioade de pace, oameni trăitori în lume stau de bunăvoie în fata vreunei clădiri a vreunui lider politic şi fac greva foamei până la moarte; şi fac acest lucru numai şi numai pentru o ideologie lumească. Nu putem crede că acestia au idealuri (pentru care se jertfesc) mai înalte decât cele ale crestinilor. Singura diferentă este aceea că crestinii, atunci când se sacrifică pentru Domnul nostru Iisus Hristos, care este Adevărul, se sacrifică cu bucurie (căci pe cel ce fericit se dă pe sine Dumnezeu îl iubeste...). Am putea justifica faptul putinei credinte a unora dacă cei care se lasă ''însemnati" ar duce-o bine. Dimpotrivă, însă, din Scripturi stim că loviturile Apocalipsei numai ei le vor primi: ''Si fumul chinului lor se suie în vecii vecilor. şi nu au odihnă nici ziua, nici noaptea cei ce se închină fiarei şi chipului ei şi oricine primeste semnul numelui ei" (Apocalipsa 14,11). Dacă acum cineva nu doreste să se încredinteze pe sine lui Dumnezeu, să-l asculte pe Alexandru cel Mare care, într-o zi, a găsit un soldat de-al său ascuns într-un tufis şi laîntrebat:
- Cum te cheamă ?
- Alexandru, a răspuns soldatul.
- şi de ce stai aici ascuns şi înfricosat ?
- Pentru că mi-e frică de luptă.
Atunci Alexandru cel Mare, i-a răspuns:
- Ascultă, soldatule, ori îti schimbi numele, ori îti schimbi tactica.
Unii frati ai nostri care, într-adevăr, îl iubesc pe Hristos şi sunt hotărâti să nu adere la acest sistem economic - sistem care impune ca, pentru a putea face cineva tranzactii economice şi operatiuni cu bani, să primească semnul cu numărul numelui aceluia - au prevederea să cumpere un domeniu într-o regiune îndepărtată şi să construiască acolo o căsută, unde în anii aceia ducându-se, nelegati de nimic, să planteze legume de grădină şi să se întretină. Aici din nou trebuie să vă mâhnesc, trebuie însă să întelegem precis ce va fi. De aceea va trebui să amintesc tuturor fratilor nostri că, pentru a nu se aplica sistemul acesta în
Veti fi înteles că mai înainte încă de a se fi votat bine legile şi acordul care permite culegerea şi prelucrarea informatiilor, au avut grijă să se impună formularul fiscal E-9, prin care declarăm tot ce avem, unde se află, precum şi toate bunurile noastre descrise în detaliu. Prin urmare, în această clipă statul cunoaste cu exactitate tot ce posedăm şi unde anume se află. In acelasi timp însă, prin sistemul mondial de control, după cum vedeti, se impozitează absolute orice. Pentru a se justifica detinerea oricărui bun, posesorul trebuie să aibă veniturile corespunzătoare. Intrucât nu vom adera la acest sistem, nu vom fi în stare să justificăm posedarea vreunui bun mobil sau imobiliar şi nici nu vom putea face fată obligatiilor noastre fiscale în momentul în care, asa cum a profetit şi Sfântul Cosma al Etoliei, vor pune impozit chiar şi ''pe găini şi pe ferestre". Astfel, chiar dacă posedăm ceva, pentru că nu vom putea face fată obligatiilor fiscale, tot ce avem o să ni se ia.
Poate cineva va spune: dacă n-am declarat ce posed, de unde va sti Statul că am o casă sau un teren în cutare sau în cutare loc. Stim cu totii că e ilegal să nu ne declarăm averea şi că se pedepseste de lege, iar pedeapsa se aplică atunci când se constată abaterea. Mai mult, dacă altcineva declară propriul nostru domeniu, Statul îl va crede pe el şi nu pe noi, pentru că noi nu-l avem declarat.
Fireste că pe măsură ce timpul va trece, legile vor deveni mai aspre, încât vom depinde cu
totul de Stat; nu vom mai putea păstra nimic care să fie al nostru, întrucât nu vom fi plătit
impozitul. Asadar, în ceea ce ne priveste, au grijă ca Statul să fie ''actionar şi asociat", încât noi însine să nu mai putem detine nimic în mod independent.
Toate aceste lucruri le spunem doar: 1. Ca să avem cunostintă şi să nu ne culcăm pe o ureche crezând că putem să ne îngrijim de ziua de mâine în felul arătat mai sus; 2. Ca să nu ne risipim în dreapta şi în stânga, privindu-se fiecare pe sine, în timp ce ar trebui ca noi toti, cu toate fortele noastre, să luptăm împreună ca să nu se aplice acest sistem economic în tara noastră; 3. De vreme ce cel ce scrie aceste lucruri personal le vede întâmplându-se, are răspunderea personală de a-i informa pe fratii săi încât, atunci când mai târziu îsi vor da seama ce ne-a lovit, să nu spună: ''Uitati, nu s-a găsit nici unul să ne spună două lucruri măcar".
Unii care ei însisi au o problemă şi vor să se justifice şi în afară poate vor spune că toate câte le discutăm aici sunt ipotetice. Le răspundem că în această clipă îi şi vedem pe unii înfăptuind anumite lucruri, dar pentru că încearcă să pună totul la cale într-ascuns, sigur anumite lucruri trebuie să le presupunem. Pentru că atunci când vedem pe cineva că aruncă vreascuri uscate în jurul casei unui frate de-al nostru şi le udă cu benzină, trebuie să presupunem că o face numai şi numai ca să dea foc casei. Acum, dacă unii dintre noi ne vor acuza că vorbim la modul ipotetic numai pentru faptul că a pus lemne şi a turnat benzină, dar n-a aprins şi focul, le răspundem că trebuie să presupunem ce are de gând să facă cel bănuit, ca să putem păzi dinainte casa fratelui nostru şi să facem orice ne stă în putintă pentru a îndepărta lemnele şi benzina. Pentru că, atunci când toate vor fi pregătite, scânteia este o chestiune de secundă şi totul devine cenusă cât nu gândesti. Asa cum atunci când cineva vede venind n ori negri şi căzând primele picături presupune că va ploua şi aleargă să-si ia umbrela ca să nu-l plouă, tot
asa şi noi avem poruncă de la Domnul Hristos ca, atunci când vedem aceste semne să
presupunem şi ce va urma. Domnul Hristos asa a lăsat să purcedem, spunând: ''învătati de la smochin pilda: Când mlădita lui se face fragedă şi odrăsleste
Din această cauză, ţoti vă spunem că trebuie să luptăm acum, pentru că şi Domnul nostru a spus: ''Trebuie să fac, până este ziuă, lucrările Celui ce M-a trimis pe Mine; că vine noaptea, când nimeni nu poate să lucreze" (loan 9,4).
De aceea şi Sfântul Sinod a explicat că: ''... nu este cu putintă ca un crestin să fie indiferent în legătură cu introducerea voită şi sistematică a acestui număr în viata noastră şi în viata natiunii elene, care este aproape în întregime crestină şi ortodoxă". Pentru aceasta şi Sfânta Obste a Sfântului Munte a scris că: ''Chemăm poporul grec să manifeste prin orice mijloc legal şi democratic împotrivirea la emiterea noilor cărti de identitate electronice şi la votarea în Cameră a modificării legii privitoare la înscrierea religiei". şi continuă: ''Nici o nouă lege nu poate proteja libertatea personală a cetăteanului de tehnologia electronică contemporană ale cărei posibilităti sunt nelimitate. Numai desfiintarea definitivă a legii (...) va alunga toate
temerile şi va potoli nelinistea vie a poporului grec fată de iminentul Ťdosar electronicť
general care fără nici o îndoială va pregăti terenul şi pentru atât de urâta şi nesuferita pecete antihristă 666. Frati ortodocsi crestini greci, treziti-vă şi rămâneti statornici şi de neclintit în Sfânta noastră Credintă Ortodoxă şi nu vă îndoiti că Ťaceasta este credinta cea care va birui în lume !"
Pentru aceasta şi sfintii categumeni de la mănăstirile aghiorite scriu, atrăgându-ne atentia. De aceea şi preasfintitii episcopi, prin circularele lor pe care le trimit mitropoliilor, îsi informează turma şi cu curaj declară în scris că se împotrivesc acestui regim al Antihristului, care urmează să se impună.
De asemenea, după cum am scris şi în cartea "Urna alegerii", Parintele Paisie a spus:
- Ascultă, fiule, atunci când vezi că cineva îti pune foc în casă cu un chibrit, în momentul în care focul este încă la început, îti stă la îndemână să-l stingi cu un pahar cu apă. Dacă însă neglijezi şi spui: A, nu-i un foc prea mare, atunci din cauza indiferentei şi neglijentei tale focul va creste si-ti va arde toată casa. Atunci n-o să mai poti face nimic altceva decât să te lasi biciuit fără milă de propria ta constiintă şi să stai şi să-ti privesti plângând propria nenorocire.
Ce putem face ?
Când unii înteleg tot ce am spus aici, dar au un moral scăzut - lucru care bineînteles nu se
potriveste nici cu a fi crestin, nici cu a fi grec - spun: ''Ei, ce putem face noi în fata UE ?" sau''Cum putem noi să ne împotrivim acestor forte obscure" ? Aici e greseala în care am căzut noi ţoti şi pe care strămosii nostri, în situatii asemănătoare, n-au făcut-o. In toate lucrurile ne bazăm pe ce putem face noi, dar noi nu putem face nimic singuri fără ajutorul lui Dumnezeu. Iar Dumnezeu nu ne cere să facem ceva, pentru că stie neputinta noastră, ci cere numai să-I arătăm că "nu dorim ceea ce nu-I place nici Lui şi cere să o spunem în orice mod: ''Nu !"; de aici mai departe este treaba Lui. El ne va apăra
atunci şi cel mai mic dintre neamuri l-a stăpânit. Apostolul Pavel ne încredintează: ''Si toate acestea li s-au întâmplat acelora, ca preînchipuiri ale viitorului, şi au fost scrise spre
povătuirea noastră, la care au ajuns sfârsiturile veacurilor. De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit, să ia seama, să nu cadă" (I Corinteni 10, 11-12). De aceea să nu vedeti problemele care se află în fata dumneavoastră ca pe niste munti, ca astfel să deveniti nelucrători. Datoria noastră este să arătăm buna noastră dispozitie, anume că nu suntem de acord cu toate acestea si, prin urmare, că nu le acceptăm. Noi, asa mici cum suntem, ne vom împlini mica noastră datorie, şi marele Dumnezeu, Care niciodată nu ne-a părăsit neamul, îsi va face marea Lui datorie şi va muta din loc muntii ridicati în fata noastră, asa după cum ne-a promis: ''Toată valea să se umple şi tot muntele şi dealul să se plece; şi să fie cele strâmbe şi cele colturoase căi netede. şi se va arăta slava Domnului şi tot trupul o va vedea, căci gura Domnului a grăit" (Isaia 40,4-5); ''Dar tu, Israele, sluga mea, Iacove, pe care te-am al es, sământa lui Avraam,iubitul Meu !... Pe tine care te-am smuls din cele mai depărtate margini ale pământului şi teIeromonahul am chemat din cele mai depărtate colturi şi ti-am zis: Tu esti robul Meu, pe tine te-am ales şi nu te-am lepădat; nu te teme, că Eu sunt cu tine, nu privi cu îngrijorare, că Eu sunt Dumnezeul tău. Eu îti dau tărie şi te ocrotesc şi dreapta Mea cea tare te va sprijini. Iată că se vor rusina şi de ocară se vor face ţoti cei ce sunt aprinsi împotriva ta; ţoti vor fi nimiciti şi vor
pieri cei ce se fac vrajmasi ai tăi! Căuta-vei şi nu vei găsi pe cei ce te urăsc pe tine şi ca o
nimica vor fi cei ce vor să se lupte cu tine. Că eu sunt Dumnezeul tău, Eu întăresc dreapta Ta şi îti zic tie: ŤNu te teme, că Eu sunt ajutorul tău !ť Nu-ti fie frică, vierme al lui Iacov,
viermisor al lui
Asadar, dacă vom arăta că avem credintă cât un bob de mustar, vom spune acestui munte care se ridică în fata noastră: ''Ridică-te şi aruncă-te în mare" (Matei 21, 21), şi asa va fi. De asemenea, dacă nu avem credintă, atunci să avem rezerve de răbdare, de vreme ce ''acela care are răbdare până la sfârsit, acela se va mântui"; pentru că altfel şi stihiile naturii vor fi împotriva noastră, din cauza necredintei noastre şi deja se pare că au început s-o şi facă.
***
(…) A spus Domnul: ''De n-as fi venit şi nu le-as fi vorbit, păcat nu ar avea; dar
acum nu au cuvânt de dezvinovătire pentru păcatul lor" (Ioan 15, 22). Adevărat este şi
aceasta: ''Iar sluga aceea care a stiut voia stăpânului şi nu s-a pregătit, nici n-a făcut după voia lui, va fi bătută mult" (Luca 12, 47).
Fiecare dintre noi trebuie să cunoască că toată taina fărădelegii se lucrează prin îngăduinta lui Dumnezeu, pentru că El lasă să fie astfel cu un singur scop, asa cum spune Apostolul Pavel: pentru a fi judecati ţoti cei care ''n-au primit iubirea adevărului, ca ei să se mântuiască. şi de aceea Dumnezeu le trimite o lucrare de amăgire, ca ei să creadă minciuni, ca să fie osânditi ţoti cei ce n-au crezut adevărul, ci le-a plăcut nedreptatea" (II Tesaloniceni 2, 10-12).
Sfârsit şi lui Dumnezeu slavă!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu